duwawa.reismee.nl

Laatste vakantiedag

Des nachts gaat ineens hier en daar het licht in de camper aan?!?! Het wonder is geschied. Er is weer elektriciteit. Lichten uit en verder slapen. Tot kwart voor 6, want dan klinkt er muziek. Zou de radio ook behekst zijn. Maar nee, de reden is eenvoudiger. Het zwembad is open en onder genot van muziek worden de afdekmatten opgerold en de baantjes getrokken. We soezen nog een half uurtje en lopen naar het toiletgebouw van de camping. Zonder ontbijt, maar na koffie rijden we de overflow plek af. Op naar Banff. Duco rijdt. De weg begint bochtig en gaat omhoog en omlaag, altijd begeleid door een rivier en een spoorlijn. Dan weer links en dan weer rechts. Bij Lake Louis komen we weer op bekend terrein. We nemen weer de Bow valley parkway in de hoop nog wild te zien. Meer dan muizen en eekhoorns zien we niet. En we doen echt ons best.

In Banff aangekomen vinden we snel een parkeerplaats voor de camper. Vroeg opstaan loont. Eerst lunchen bij Eggsmart. Uiteraard eieren of pancakes. We kopen wat souvenirs een genieten van al het aangebodene in de kerstwinkel. Dan nog naar Bowfalls en het Fairmont hotel. Nu het laatste stuk van onze vakantie. Op naar Susila, Paul, Shamila en Kristina. Als we er om half 5 aankomen staan ze ons reeds op te wachten. We frissen ons op en rijden naar Chinatown. Hier is een super goede Chinees gevestigd. Daar eten we verrukkelijk. Terug bij het huis van de Canadese van Duijnen wordt het tijd om de camper leeg te ruimen. Ons huis voor bijna 3 weken. En wat je dan allemaal tegenkomt... Alle koffers wegen minder dan 23 kg. Het is warm in de camper. Dus we slepen matrassen in huize van Duijn. Morgen eerst de camper inleveren en dan naar Calgary. De wawa’s willen toch iets van het centrum zien. Om 18:20 uur vliegen we naar Londen. Na een overstap zijn we overmorgen weer in Amsterdam.

Lieve groet

Karin

Wat een leuke reis hebben jullie weer gemaakt. Zie later wel de foto's.

ruud

mooi verhaal, maar aan elk mooi verhaal..
...komt een einde, veilige en voorspoedige reis jullie allemaal....."going home" ...of zijn er jongelingen die daar gaan blijven?

Nel

Nog even Calgary verkennen en daarna een goede vlucht.
Ik hoop zonder vertraging ivm vervolgvlucht(en)
Duco je rugzak voor Boedapest al ingepakt?
Daar is het ook korte broeken weer!

Aad

Dag luitjes,
De vakantie zit erop. Hoop jullie snel te zien als je weer terug bent.
Zo te lezen hebben jullie topervaringen opgedaan. Heel bijzonder dat jullie dat als gezin hebben beleefd! Dit soort ervaringen blijven in jullie geheugen gegrift. Prachtig toch

Laura van der Westerlaken

Leuk om te lezen Peter! Een aantal bekende plekken: Vancouver, Jasper, Banf. Mooie reis!
Groet!