duwawa.reismee.nl

Niet naar Canyon Hotsprings

Omdat we een nacht langer in Kelowna gebleven zijn moeten we het reisschema aanpassen. We gaan wel naar Canyon Hotsprings, maar alleen er te zwemmen in het water van 40 graden C. Het tweede bad, het koude bad, is 32 graden C. De buitentemperatuur is gelukkig lager, 24 graden. Een feest van herkenning. Na een uur en een ijsje reizen we verder naar Golden. Via mail dachten we een plekje gereserveerd te hebben. Helaas. De laatste email die we te laat lezen vroeg om een bevestiging. Dus bij aankomst blijkt de camping vol te zijn. Wat een teleurstelling. Maar als de nood het hoogst is, is de redding nabij. Er is een overflow achter het zwembad, aan de overkant van de weg. We kunnen dan gebruik maken van de faciliteiten van de camping. Op de parkeerplaats staan al twee campers. Wij zoeken een plekje in de schaduw en zetten de stoeltjes buiten. Dan is het tijd om de generator en de airco aan te zetten. Helaas. Na wat geknetter is het over. Alle elektriciteit valt uit. Ook met gestarte motor start de generator niet. Erik belt de camperverhuurder. Een bandje ingesproken en wachten maar. Erik en Peter en later Erik allen doen hun best, maar het blijft ijdele hoop. We zijn niet voor elektriciëns in de wieg gelegd. Dus toch het juiste beroep gekozen.

Helaas is en blijft het warm in de camper. Na het eten van de eerste restjes gaan we bij de ingang van een sporthal de accu’s opladen van onze onmisbare apparaten. En maken dan meteen gebruik van het internet. Het naastgelegen zwembad zorgt voor muzikale ondersteuning.

Als we naar bed gaan stopt ook de muziek. Slapen duurt wat langer. Het is echt warm in de rijdende hut. Maar uiteindelijk vallen we allemaal in slaap. We willen morgen via Banff naar Langdon. En op tijd in Banff want het is er altijd druk en dan is zoeken naar een parkeerplek voor de RV als zoeken naar een speld in een hooiberg. De wekker staat op kwart over 6, want we willen niet te laat in Banff en zeker niet te laat in Langdon aankomen. Want we gaan met zijn tienen naar een echte Chinees om te eten.

Lieve groet.

ruud

Wer Reisen tut, kann etwas erzählen.....terug naar de natuur, zonder a-sociale media?