duwawa.reismee.nl

Vancouver, Capilano en fietsen

Op een half uurtje rijden ligt een oud bos, waarin een attractie park is aangelegd. We zijn vroeg, want Peter, Duco en Wessel weten uit ervaring dat er weinig parkeerplek is en de wachhtijden bij de verschillende onderdelen erg op kunnen lopen. We ontbijten op de parkeerplaats, waar de betaalautomaat nog wakker moet worden. Maar uiteindelijk hebben we een parkeerkaart voor 6 CAD. Er is nog bijna niemand. Vroeg opstaan heeft ook voordelen. Dan eerst maar naar de klifwalk. Een houten constructie voert je boven de vallei. Mooi uitzicht en veel informatie over het water, de rotsen en de bomen. Ook de samenhang komt aan bod. Heel interessant. Dan naar de hangbrug. Deze is een stuk instabieler dan die in Whistler. Toch loopt Aniek er dapper overheen. Gevolgd door de rest van de bende. Aan de overkant meer info. Dit keer over het regenwoud. Via een route in de bomen wordt de informatie je aangereikt. De bomen zijn verbonden met hangbruggen. Leerzaam en leuk om te doen. Na een welverdiende kop koffie aanvaarden we de reis naar Vancouver. Maar eerst nog even de totempalen bewonderd.

Via de Lions Gate brug rijden we door het Stanleypark. We parkeren de camper na enig zoeken op een parking. Lopen naar de fietsenverhuur en stappen op de fiets. Een tandem voor de oudjes en gewone stadsfietsen voor de jeugd. We doen een rondje Stanleypark. Daarna fietsen we dor naar Chinatown. Iets te overmoedig wil Peter toch de helling naar de Burrardbrug op fietsen. Ongekende krachten zorgen ervoor dat de ketting breekt. Helaas is het de ketting die het achterwiel aandrijft. Gelukkig geen gewonden. Een belletje naar de fietsverhuur zorgt ervoor dat vrij snel een nieuwe tandem gebracht wordt. Te paard en weer verder. Maar van deze tandem doen slechts de helft van de versnellingen het. De eerste vier. Chinatown valt tegen. Veel armoe. Dronken mensen, zwervers, stank en armoe. Af en toe mooie gebouwen. Dan is Gastown een stuk leuker. We stoppen bij Gassy Jack en de stoomklok. Dan rijden we terug naar de fietsverhuur. De klachten worden verzacht met een korting van 27 CAD. Met de camper terug. Onderweg nog propaan getankt en bier gekocht. Erik gaat nog flipperen, Annelies doet de was en Peter de rest.

Aniek en Duco koken. Lekker als altijd. Morgen een herkansing met de walvissen en op weg naar Hope. Peter heeft er geen hoop op dat we walvissen gaan zien. Welterusten.

Lieve groet.

Karin

Weer een hoop indrukken opgedaan. Gaat lekker met jullie.

ruud

Good luck met de walvissen.