duwawa.reismee.nl

De camper

De camper.

Erik, Wessel en Aniek zijn gisteravond nog naar de Canadian Brewhouse geweest. Om half zes waren Annelies en Peter wakker. Eigenlijk had Peter gisteren moeten bellen om een afspraak te maken om opgehaald te worden door de camperverhuurder. Vergeten. Dus vanmorgen meteen om acht uur gebeld. We kunnen ons om half twaalf melden. Eerst maar ontbijten. In het vorige Best Western hotel waren we niet veel gewend. Wat een verschil met dit BW hotel. Een mega ontbijtbuffet, een wafelbakijzer, omeletjes, havermoutpap, cupcakes en nog heel veel meer. Mmmmmmmm.

Om kwart over acht meldt Paul zich met zijn pick up truck. We gaan boodschappen inslaan. Duco bewaakt het fort. Één karretje is niet genoeg. Dus snel een ander gehaald. We hebben veel nodig. Van peper en zout tot afwasmiddel en snacks. Ruim 330 CAD moeten we aftikken. Dan nog naar de Liquor store. In Canada wordt geen alcohol verkocht in de supermarkt. Bij wet is geregeld dat de drankenwinkels pas om tien uur open mogen. Wijn en bier gaan over de toonbank.

Bij het hotel maken we een plan. Erik en Annelies gaan met de taxi, betaald door de camperverhuurder. De rest gaat met Paul naar de camper. De laadbak ligt vol met boodschappen en bagage. Half elf meldt Peter zich bij de balie. We moeten met zijn allen een introductiefilm zien. Dan begint het invullen van de formulieren. Om half twaalf staan we buiten. Inladen, sloten checken en alles sluiten. Helaas is er een slot kapot. Die wordt met hulp van Erik en Peter vervangen. Paul heeft inmiddels afscheid genomen. De plicht roept.

Peter rijdt de camper de weg op. Bij de eerste bocht ligt de inhoud van de koelkast reeds door de camper. Dwars door Calgary rijden we naar Banff. Geen plekje te vinden voor een forse camper. Dit komt ook omdat er personen auto’s op de camperparkeerplaats staan. Dan maar door naar Lake Louise. Via de Bow valley slingert de weg door schitterende natuur. Af en toe zien we de restanten van een bosbrand. Helaas nog geen beer gezien. Bij Castle Mountain houden we een stop. Wat is Canada mooi. Zoveel kleuren groen en mooie bergen. Vakantie.

Het laatste stuk valt er een stortbui. Een enkele fietser is nu niet meer alleen nat van het zweet. In Lake Louise tanken we. Er gaat ruim 132 liter benzine bij. Bij de camping aangekomen blijken we de bevestigingsmails vergeten te zijn. Maar Canadezen zijn niet moeilijk. We kunnen snel naar binnen. Eerst water tanken plek in de buurt van de toiletten. Peter pakt snel de waterslang. Vullen maar. Oeps het blijkt geen drinkwater te zijn. Dus de watertank weer geleegd en met drinkwater gespoeld. En weer gevuld. Erik rijdt naar ons plekje, 82. Een stenen picknicktafel met stenen banken en een vuurplaats staan reeds op ons te wachten. Er is een aansluiting voor elektriciteit. Handig. De koffers uitgeruimd terwijl Erik kookt. We hebben 6 stoelen gehuurd, blijken er nog 3 stoelen in de camper te liggen. Genoeg voor een stoelendans. De hotdogs met gebakken ui en heerlijke sausjes smaken perfect. Wat is het toch een kokkie.

Niet lang na het eten begint het weer te storten. Met onweer en bliksem. Dit overstemt zelfs de passerende goederentrein. En die is láng in Canada. Dus maar lezen en kaarten in de camper.

Lieve groet.

Karin

Goed begin van de reis. Hoe gaat het met slapen? Iedereen een bed? Stuur wat regen deze kant op.

Nel

Wordt weer gezellig fikkie stoken en BBQ-en.
Veel plezier!