duwawa.reismee.nl

Langdon.

Vandaag naar Langdon, een kleine gemeente buiten Calgary. Paul, een broer van Peter, woont hier met zijn gezin. Als we om zes uur wakker worden regent het. Gezessen schuiven we aan de de ontbijttafel aan. Patrick groet ons wederom meer dan vriendelijk. Vandaag doen we tegoed aan koffie, fruit, yogurt en getoast brood.

Om half acht rijdt Peter de Dodge Grand Caravan GT voor. Ondanks het volume van de auto moeten we toch proppen om de zes koffers en ditto aantal stukken handbagage aan boord te krijgen. Duco is vandaag de chauffeur. En dat is voor hem genieten. Na een vijftien tal minuten komen we bij de luchthaven aan. Het inleveren van ons vervoermiddel verloopt snel. De incheckbalie verloopt minder snel. Het begint met de verkeerde terminal. Met een treintje moeten we naar de juiste terminal. Koffers afzetten en inchecken. Ruim op tijd staan we bij de gate. Op tijd vertrekken we naar Calgary. Het is een kleiner toestel, 2 x drie zetels neven elkander. Je merkt aan alles dat het een wat ouder toestel is. De stoelen bewegen, de opladers doen het niet allemaal. De bediening is goed, al moet je wel betalen voor voedsel, drank is gratis.

Iets meer dan vier uur later landen we. Het is droog en licht bewolkt. We kopen onderweg naar de koffers nog een fles Amaretto voor Susila. De kinderen scoren nog snel een wrap. Paul, Susila en Kristina vormen het ontvangstcommitee. Tevens verzorgen zij het transport naar Langdon. Alle bagage gaat in de laadbak van de Ford F150. Alle dames en Peter gaan met Susila en Kristina mee in de Nissan Pathfinder. De boys volgen met Paul. De koolzaadvelden staan in bloei. Prachtig. Net als het licht gloeiend landschap met op de achtergrond de Rocky Mountains. Omdat we bijna langs het hotel in Chestermare rijden checken we eerst in. Snel omkleden en opfrissen. Op naar Langdon. In Langdon aangekomen passeren we een aantal prachtige auto’s die deelnamen aan de Show and Shine. Bij huize van Duijn aangekomen wordt, na een rondleiding door het mooie huis. De koelkast geopend. Zuipen. De meegenomen cadeaus worden gewaardeerd.

Omdat de Show and Shine op zijn eind loopt rijden we er nog snel heen. Helaas er staat nog een hotrod en een oude MG staat al half op de trailer. Dan rijden we door naar het honkbalveld. Er is een wedstrijd gaande. Leuk om te zien, hoewel het niet het niveau haalt van de NY Yankees. Het lekker weer we rijden og een rondje door Langdon. Uiteraard kan een bezoek aan een showhome (modelwoning) niet ontbreken.

Terug bij huize van Duijn gaat de barbecue aan. Gezelligheid kent geen tijd. We genieten van elkaar en het eten. Na het eten steken Susila en Duco een sigaartje op. We kletsen en lachen. Heerlijk. Tegen half negen brengt Paul ons naar het hotel. Het einde van weer een moie dag in Canada. Morgen de camper ophalen.

Lieve groet.

Karin

Fijn, dat jullie goed aangekomen zijn bij Paul. Ik miste wel mijn skypegesprek met Paul.

ruud

dear Paul and family, nice to meet you. Never knew the Van Duijn family had such facets, like family in Canada. This is also very nice, to read. Myselve, elder brother of Anne-Lise, live in Antwerp South - Middelheim, Belgium, approx. 80 miles away from Peters place.., driving BMW 325D Touring, lol ...(PS looks like a location and car spotting, looking it up, and I enjoy it ;-) )

Martijn

Leuke stukjes zo Peet! Lijkt me een erg leuk land om heen te gaan!