duwawa.reismee.nl

Niagara falls

Goed nieuws: Amor is terecht. Wilma, onze onovertroffen hulp, heeft hem gezien. Toen zij in huis kwam denderden de twee monsters naar hun geliefde kattenvrouw. Amor verstopt zich wel vaker als hij merkt dat er een reis op til staat.

We hebben allemaal redelijk geslapen. Wel vanaf 3 uur regelmatig wakker. Om half zeven gaan de oudste drie naar het ontbijt. De meer dan vriendelijke ober is geen moeite teveel. We bestellen naast de koffie en het complemntary breakfast, pancakes en scrambled eggs. Inmiddels schuift Aniek ook aan. Peter wordt ongerust en loopt daar de jongste mannen. Die rollen net uit bed. Ze haasten zich in gepaste kledij en schuiven aan. De vriendelijke ober blijft onverminderd vriendelijk. Met gevulde magen wachten we op de shuttle bus. Keurig volgens plan zet hij ons om tien voor negen bij het vliegveld af. De Dodge Caravan GT staat al op ons te wachten. Zonder passen en meten nemen we bezit van deze voiture. Op naar Niagara Falls.

Duco leest goed kaart en loodst Peter keurig de weg. We stoppen nog bij een supermarkt, alwaar we koekjes, chips en water inslaan. Onze goddelijke lichamen moeten immers in stand gehouden worden....

Hoewel Duco hier ruim 21 jaar gelden zijn verjaardag gevierd heeft, weet hij zich niets te herinneren. Door de bomen zien we de horseshoe waterval reeds opdoe men. We parkeren de Dodge op een gratis plek en gaan te voet dit wonder der natuur bezoeken. Nee we nemen niet de kabeltrein maar lopen gestaag met een ruime boog naar beneden. We passeren de Skylon tower. En zeg nou zelf, wat is er mooier dan van grote hoogte op de watervallen neder te kijken?

Dus gaan we met de lift naar grote hoogte. En inderdaad het uitzicht is breath taking, om in goed Nederlands ons gevoel te omschrijven. De vakantie begint top. Letterlijk en figuurlijk. We dalen weer af en lopen langs het water naar de horseshoe waterval. Het regent niet en toch worden we nat. Er hangt een mega watergordijn tot ver van de waterval in de lucht. Hoewel het lastig foto’s maken is, schieten we er lustig op los. Helaas is de wachttijd voor de tour achter de waterval 3 uur. Dat hebben we er niet voor over. Te voet vervolgen we onze weg. We willen niet hetzelfde pad volgen. We nemen een omweg. Ondanks de hitte zeer de moeite waard. Onderweg volop picknickers en andere bermtoeristen. Erik weet een paar speklappen van een barbecue te scoren. Aardige Indiërs zien zijn verlekkerde blik en bieden hem deze aan. Annelies kan natuurlijk niet achterblijven. De Dodge staat reeds op ons te wachten. Schoenen uit, water over de voeten en weer verder.

Langs de rivier rijden we langs een dam naar Niagara on the Lake. Een leuk oud dorpje. Volgens Annelies lijkt het wel Eurodisneys Mainstreet. Als we verder rijden worden de huizen mooier en de tuinen groter. Ook passeren we wijngaarden. En een fruitboer die er een flinke winkel op na houdt. Hier kopen we zoete kersen, zoete pruimen, zure harde abrikozen, beef jerk en Wessel koopt een aardbeien taartje. De Dodge wordt al snel omgetoverd tot rijdende vreetschuur. Het rijden gaat heerlijk relaxed. Wel druk, maar geen gejakker. Iedereen blijft in zijn baan en dan is drie banen genoeg. We besluiten om maar meteen naar de CN tower te gaan. De hoogste toren van Canada. Maar voor we er zijn moet er hoog, heel hoognodig geplast worden. De moeder van het gezin stapt uit om bij Tim Hortons een toilet te scoren. Erik begeleidt zijn moeder. Wij moeten verder. Kunnen hier niet blijven staan. We spreken af elkaar bij de CN tower te treffen. Wij vinden iets verder een parkeerplaats. Niet veel na elkaar zijn we aan de voet van de toren weer een sixpack. De wachttijd bedraagt ook hier 3 uur. Dit samen met de kosten van bijna 360 CAD. Doet ons besluiten niet weer de hoogte in te gaan. Dan maar een hapje eten. We belanden bij de A&W, wel bekend bij oma van Duijn. We laten ons de burgers, rootbeer, cola, water en koffie goed smaken. Morgen weer gezond doen.

Bij het hotel aangekomen gaan de jongelui zwemmen. De schrijver van dit epistel is verhinderd vanwege auteurswerk. Morgen vliegen we naar Calgary.

Lieve groet.

Paul van Duijn

Morgen dan voor het eerst niet zwemmen!

Nel

Paul,
Dan maar vliegen!
Veel plezier samen ?

ruud

Zo te zien al goed bezig: ... herinneringen op halen ..want A&W van oma Van Duijn ...wat gebeurde er toen..? PS: zo met jullie minibus lijken jullie wel 'The A-team' strikes again ...aai aai