duwawa.reismee.nl

De kop is er af.

Aniek, Wessel en Duco hebben vannacht op het Haya van Someren Downerpad geslapen. Om half zeven loopt de wekker, eigenlijk de mobiele telefoon, af. Nog maar een keer de koffers gewogen. De gewichten varieëren van 13 kg tot het maximum van 23 kg. De laatste is van Peter, maar daar zitten dan ook 3 stukken kaas in. Om kwart na zeven gaat de bel. Erik. Keurig op tijd, met koffer en rugzak. Een kwartier later staat de RTC bus voor de deur. Helaas is Amor niet te vinden. Niet in de tuin en ook niet in huis. Reageert zelfs niet op gerammel met overheerlijke dentabits. We moeten toch echt weg. Maar hopen dat de dochter van Wilma hem vanavond binnen aantreft.

De chauffeur is een rasechte Rotterdammer. Hij praat 5 kwartier in een uur. En dat is nou net de tijd die we er over doen om bij Schiphol te arriveren. Het is een gezellige drukte. Flinke rijen mensen, waarvan er toch een aantal zo een haast hebben dat dit scheve gezichten oplevert. We zien wel dat de vlucht een half uur vertraging heeft. Het afgeven van de bagage bij Air Canada gaat voorspoedig. Aan Wessel en Erik wordt gevraagd of ze hun plaatsje af willen staan voor 600 euro p.p., de vlucht was over boekt. De douane passeren we ook redelijk snel. Hoewel. Peter vergeet zijn bril af te zetten na het scannen van zijn paspoort en het maken van de foto. Weer een paar minuten vertraging. Na een copieus ontbijt bij de Mac, wordt wederom omgeroepen dat er. Mensen gezocht worden die hun zetel afstaan. Die kunnen om 6 uur vliegen. Na rijp beraad gaan we naar de balie om ons vrijwillig te melden. Helaas er is nog maar 1 stoel nodig, we ontvangen geen 3600 euro.

Om 1 uur vertrekken we dan toch.

De service is prima. We hebben een voorspoedige vlucht. Met alle bagage stappen om 5 over 4 in de shuttlebus, die ons in 15 minuten naar het Best Western Toronto airport hotel brengt. Een aantal liefhebbers gaat nog even snel zwemmen. Peter hoort daar niet bij.

Na een lekkere douche of een zwempartij gaan we in het restaurant eten. Hamburgers in verschillende uitvoeringen met bier, wijn of water moeten de honger stillen. Omdat Canada grenst aan de USA gaat dat lukken. Wat een joekels. Heerlijk. Nu nog een kaartje leggen om de tijd te rekken. Ons gevoel wil slapen. Maar de klok zegt anders. Morgen huurauto ophalen en naar de Niagara falls.

Lieve groet.

Karin

Dus niemand extra vakantiegeld verdiend? Jammer.

ruud

dat begint goed! Amor ook op al zijn pootjes gekomen? en nu jullie een "say hello to Toronto" met de auto naar zijn veel eau's en Justin Trudeau...? yes!